Result TopUp course…

Posted on Updated on

Alhamdulillah, inilah aku rasa perkataan yg terbaik yg dpt aku ungkapkan bilamana aku dlm kesusahan mahupun kesenangan. Hari result topup officially dh keluar, Alhamdulillah ketiga-tiga subjek aku lulus, berkat jerih perih dlm tempoh sebulan rasanya berbaloi, tambahan pula time nk exam tu aku kena admitted di hospital pantai selama seminggu disebabkan positif denggi. So time ni memang xdpt nk fokus utk study, actually bertuah juga aku amik kelas topup di UniMAP sebab habis saja kelas, kami masih berbaki sebulan untuk study sblm exam, tapi malanglah sifat “sat”, “satgi”, “malas’ terus xstudy…lps kena admitted tu rasa ya Allah habislah aku kali ni, ya Allah tolonglah aku ni, nk baik demam,  nk dpt result yang bagus dlm exam…tp bila Allah dh keluarkan aku dari kesakitan demam denggi, berjaya dengan result hari ni, apakah aku masih ingat akan kata-kata tu lagi  (ya Allah habislah aku kali ni, ya Allah tolonglah aku ni), bersyukur kah aku?..sebab tu kata HAMKA: Adakalanya makam syukur tu lebih tinggi dari sabar. Alhamdulillah, dalam bulan ramadhan ni harap sgt la aku jd insan yg belajar, insan yang bertakwa rugilah aku kalau aku lupakan Allah dan xbersyukur padaNya. Teringat kata2 sahabat Nabi SAW iaitu Abdullah b.Abas: Takwa tu ada 3 iaitu: 1. Taat tidak maksiat 2. Ingat tidak lupa 3. Syukur tidak kufur..kalaulah semua umat Islam sejumlah 1.6 bilion graduan dari madrasah ramadhan dgn 3 ciri ni subhanAllah, …

Berbalik kepada cerita tadi suka aku nk bacakan satu surah dlm Al-Quran iaitu surah Al-Inshirah ayat 5-6. Dalam ayat ni Allah nyatakan setiap kesukaran itu pasti disertai dengan kemudahan, Allah tegaskan sekali lagi ayat tersebut. Alhamdulillah selepas hari ini, nikmat kesusahan itu terasa, rasa bersyukur sangat kepada Allah Azza Wa Jal. Aku  xpandai nk berdoa ya Allah tp hanya kepada Engkaulah aku berdoa mohon segalanya serta bersyukur sgt2…Alhamdulillah

Disni aku nk rakamkan setinggi terima kasih kepada Husna, Ezan, Kawan2 kelas topup (sorry xingat nama), lecturer2, kwn2 seperjuangan Mior, Sham, Ajid, Fariha..dan kesemuanya secara langusng ataupun tidak..moga Allaha kan membalas jasa baik kalian semua…

-Result Top Up-

Akhir sekali, harapa pihak2 yang bertanggungjawab dapat selesaikan segala apa yang patut diselesaikan kerana rasanya bahagian kami yang patut diselesaikan sudah selesai. Kami hargai jasa kamu, dn kami mohon Allah SWT saja membalasnya…saya yakin masih ramai yang merasakan diri mereka teraniaya..walaupun pelbagai usaha sudah dilakukan ..saya yakin Allah sebaik-baik tempat pengadilan..yakinlah!!!…ucapan akhir saya, selamat berpuasa serta mengharapkan moga kita bertemu lagi ramadhan ditahun-tahun yang berikutnya. InshaAllah…

Terima kasih semua..amin

Tinta, MrCB

Leave a Reply

